Forum Başlıkları

12-07 12:37 ZİYARETÇİ DEFTERİ > Yeni Fotolar (1)
11-03 12:19 ZİYARETÇİ DEFTERİ > Uyarı (1)
11-25 15:25 ZİYARETÇİ DEFTERİ > Bayram (1)
09-26 08:11 ZİYARETÇİ DEFTERİ > GELENEKSEL SÖYEMBİKE VE 1552 KAZAN ŞE... (1)
09-19 20:22 ZİYARETÇİ DEFTERİ > BAYRAM (1)

Yeni Eklenenler

Köyümüzden Manzaralar > Köyümüz- Temmuz 2014 (2014-12-07)
Köyümüzden Manzaralar > Köyümüzün Baharda Görünümü (Mayıs... (2014-01-27)
Köylüler: Video - MP3 > Uraldaki Köylülerimiz (2009-02-17)
Makaleler > Qazannï saklauçïlarga jaki jök ta... (2008-07-31)
Makaleler > Törkiye: şeherler hem şehesler (2008-06-27)

Yeni Linkler:

Son Yorumlar

Haber #114 (nurahmet, 02-13)
Haber #112 (nurettin, 05-22)
Haber #112 (nurahmet, 01-28)
Haber #112 (nevzat demircan, 01-24)
Haber #112 (cantalip, 01-24)
Haber #110 (cantalip, 10-30)
Haber #111 (cantalip, 10-30)
Sayfa #77 (cengizhan.1965, 12-29)
Haber #103 (cengizhan.1965, 06-22)
Haber #97 (İsmet, 04-19)

Anketler

Yok

• HİLMİYE'DE MACERA (Çatak Safari)

Bizim balalara eski hatıralarımızdan, Havza'dan Hilmiye Köyümüze nasıl yayan gittiğimiz, yollarda neler yaptığımız gibi konuları anlattık ve haliyle başımıza iş aldık. "Bizde gidelim" diye tutturdular. Yollarda mızıldamazsanız gidelim dedik.

Eski tecrübelerimize dayanarak biraz sıkı hazırlık yaptık. Yolcu başına en az 0,5 lt.su ve normal piknik gıdasının 2 katı kadar yiyecek gerekiyor. Sabah erken çıkmakta fayda var. Güneş yükselince hararet basıyor. Bu yüzden 07.00 da yola çıktık.

Küçük yolcularımız da olduğundan fazla hırpalamadık. 08.45 te Sarman Tavından bizim köy göründü.Tertemiz bir hava ve hafif bir esinti vardı.Oturup dinlenirken köyün civarının tanıtımını yaptık.Eski büyüklerimizin nasıl bu yollardan sırtlarında Havza'ya satmak için tahıl götürdüklerini ve satıp ihtiyaçlarını tekrar sırtlarında getirdiklerini anlattık.

Sacıyak kayadan aşağıya Çatak'a (Bizim Köyün kanyonunun adı)indik. Sabah kahvaltısını evde düzgün yapmadıklarından bizimkiler iyice acıkmışlardı. Nevalemizden bir kısmını çıkarıp çayı demledik. Evde yiyeceklere bakmayanlar görmemiş gibi yumuldular(!)

Derken, Biz ve Çatak Kanyonunu ilk defa keşfedecekler güç toplayıp Akyokuş tarafına doğru yola koyulduk. Burada bir hatırlatalım. Kanyonun çok yerini su içersinde geçmek gerektiğinden kara lastik veya benzeri ayakkabı gerekiyor. Manzara muhteşemdi. Çocuklar çığlık atıyor, kayalardan sesleri geri kulaklarına çınlıyordu. Kayaların arasından çıkan buz gibi kaynak suyuyla su takviyemizi yaptık. Mağraları gördüklerinde çıkmak istediler ama bu bayağı tehlikeli ve tecrübe-malzeme isteyen bir işti. Haliyle izin alamadılar.

Hilmiye Köyü halkının dışarıya göç etmesi ve buralara artık ayak basan kimsenin kalmaması nedeniyle, etrafın "Balta girmemiş orman" misaline dönüşmesi yürüyüşü oldukça zorlaştırıyordu. Ama bu Çatak'ın gizemini daha da artırıyordu. Çocuklardan birisi "Tom Reader in filmindeki yerler gibi" dedi. Bu sırada bir kartal ve peşinden bir çift leylek başımızdan pike yaparak kayboldular.

Maalesef Akyokuş'u bulmak epeyce zorlaşmıştı. Geri kamp yerimize döndük. Zorlu yolculuk çocukların midesindekileri hazm ettirmiş yine gözlerini yiyeceklere dikmişlerdi. Bu sefer esas menüyü doğal malzemelerle pişirdik. Almanyada yaşayan yeğen "full naturel" diyordu.

Sonra emniyetimizi alarak, atış talimine başladık. Pet bardaklarımızı hedef yaptık. Atış hocaları olarak gururlandık. Iska geçen olmadı. Artık ikindi vakti geçmeye başlamıştı. Çatak macerası sona ermiş,köye çıkma vakti gelmişti. Toplanıp köye çıktık.

Köy alışılmadık şekilde kalabalıktı. Şükrü YÜKSEL'in, Hasan YALÇIN'ın, Emir DEMİRCAN'ın, Rahmetli Ali YALÇIN'ın ailesi ve torunları köyde idiler. Çocuklar neşe içersinde oynuyorlardı. Tanışmadıklarımızla tanıştık. Tanıştıklarımızla halleştik. Derken proğram gereği köye gelen arabaya binip Havza'ya döndük.

Köydekilerin hepinize selamları var. Sizlerinde bu macerayı yaşamasını arzu ediyoruz. Gerçekten bu yolculuğa katılanların bunu ömür boyu unutmayacaklarını kendimizden biliyoruz. Savlık belen kalıgız.